Drzewcówki

Dział dotyczący odtwarzanego przez nas oddziału

Re: Drzewcówki

Postprzez Gruzin » 21 maja 2014, o 12:17

Stilgarku nie dam rady
nie będę miał czasu, ktoś inny musi to ogarnąć
Student biedak, ale pan. Ciągle żyje ponad stan :D
Avatar użytkownika
Gruzin
Gruziński Moderator
 
Posty: 1750
Dołączył(a): 17 sie 2012, o 00:33

Re: Drzewcówki

Postprzez Pabloo » 21 maja 2014, o 12:38

Jak zabierzecie włócznie do Zamościa to mogę coś pokombinować z moją nową ostrrrą siekierką :)

Ale nie obiecuję bo z tego co pamiętam to macie małe przekroje tych marchewek w grotach, do których wchodzi drzewce (linqu, jak to się nazywa?).

No i oczywiście nie przewiercę grotów, co wymaga 2 minut na sztukę przy dostępie do narzędzi i prądu.
Avatar użytkownika
Pabloo
Psychologiczny Rociarz
 
Posty: 1000
Dołączył(a): 20 sie 2012, o 14:08

Re: Drzewcówki

Postprzez Stilgar » 21 maja 2014, o 13:56

Ludzie, nie ma serio kto tego odebrac od Gruzina? Ktos z Kraka? Rychu? Dziadek? Lissu? Faflo-Kekso mafia? :(
"Czterdzieści setków baranów porwołem, dwadzieścia setków baranów zjadłem, w tym ctery śmierdzące i zyje. I dobze" Obrazek
Avatar użytkownika
Stilgar
Chłopski Administrator
 
Posty: 1708
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 15:30

Re: Drzewcówki

Postprzez trollu » 21 maja 2014, o 16:33

ja mogę spróbować.
Paaanie Dziesiętnikuuuu....
Avatar użytkownika
trollu
Pan Rotmistrz
 
Posty: 1331
Dołączył(a): 19 sie 2012, o 13:11

Re: Drzewcówki

Postprzez Liissu » 21 maja 2014, o 18:28

Co do kondoma na grot.

Potrzeba zszyć dwa elementy skóry w kształt trapezu ale dopasowanego do grotu. Górna część musi być płaska i stosunkowo szeroka, sposób montażu jest dowolny, bo można szczyt zszyć z zakładką, a można po prostu dwa przylegające do siebie elementy gęsto zszyć i też będzie w porządku. Wiadomo że skóra musi być dość gruba i sztywna, a przeszycie górnej części powinno być zrobione tak, żeby został kawałek skóry na amortyzację uderzenia, a nie przy samej krawędzi, bo prędzej czy później grot wyjdzie na wierzch. Dodatkowo, jeśli nie jesteśmy pewni że kapturek będzie dobrze siedział na grocie, dobrze jest to przywiązać do drzewca przygotowanymi i przyszytymi do kapturka troczkami z dratwy, czy rzemieni.

Tu mamy tak zabezpieczoną włócznię (ta oparta przy namiocie)

https://lh3.googleusercontent.com/-6g3I ... 2736_n.jpg

Sposób jest banalnie prosty, wypróbowany i co najważniejsze skuteczny. Można w końcu walczyć drzewcówkami po ludzku bez obawy o zrobienie komuś czegoś więcej niż siniaków.
Avatar użytkownika
Liissu
Nasz Pludrak
 
Posty: 554
Dołączył(a): 16 gru 2012, o 21:46

Re: Drzewcówki

Postprzez Stilgar » 22 maja 2014, o 19:26

Trollu, trzymam za Ciebie kciuki, że uda Ci się ogarnąć te groty, bo wiesz w sumie to tylko do Krk podjechać, a co to dla Ciebie... :P A Gruzin jako student ma zapieprz, to tez trza go zrozumieć. Pewnie się duzo uczy i w ogóle huehuehue
"Czterdzieści setków baranów porwołem, dwadzieścia setków baranów zjadłem, w tym ctery śmierdzące i zyje. I dobze" Obrazek
Avatar użytkownika
Stilgar
Chłopski Administrator
 
Posty: 1708
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 15:30

Re: Drzewcówki

Postprzez Pabloo » 22 maja 2014, o 20:00

Udało się, jebliśmy dziury takie że hej.
Avatar użytkownika
Pabloo
Psychologiczny Rociarz
 
Posty: 1000
Dołączył(a): 20 sie 2012, o 14:08

Re: Drzewcówki

Postprzez Stilgar » 22 maja 2014, o 20:11

Chciałem tylko powiedzieć, że jesteście mega zajebiści w pytkę. :) Ponoć husarze mawiali: „Choćby niebo spadło nam na głowę, my je podtrzymamy swoimi kopiami” ale z tego co wiem to hajducy Lubomirskiego zwykli wołać: „Choćby niebo spadło nam na głowę, my je podtrzymamy swoimi pytami”.

Rzekłem. :koszer:
"Czterdzieści setków baranów porwołem, dwadzieścia setków baranów zjadłem, w tym ctery śmierdzące i zyje. I dobze" Obrazek
Avatar użytkownika
Stilgar
Chłopski Administrator
 
Posty: 1708
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 15:30

Re: Drzewcówki

Postprzez trollu » 26 maja 2014, o 13:03

Dobra osadziłem swój grot. Uwag garść:
- tuleja grotu jest za krótka w stosunku do grubości kija, a co gorsza otwory wyrzeźbiliśmy ciut za wysoko.
- żeby się całość nie obłamała - dla testu dla Was porobiłem testy i się łamie końcówka, należy zrobić jakiś kompozycik - np. klej plus mocowanie.
- gwóźdź się nie sprawdza
- nalejpiej będzie jak każdy z was zorganizuje sobie śrubę na wkręt płaski, min 5mm średnicy, i max 4 cm długości, potem go wkręci a następnie zakuje główkę dookoła otworu.
- tuleję też dobrze by było zakuć dookoła drzewca, ale niestety materiał jest ekstremalnie twardy i słabo kowalny- więc znowu - klej.
Innymi słowy jak kto może niech kupi groty za pośrednictwem Pabla :)
Paaanie Dziesiętnikuuuu....
Avatar użytkownika
trollu
Pan Rotmistrz
 
Posty: 1331
Dołączył(a): 19 sie 2012, o 13:11

Re: Drzewcówki

Postprzez Dziadek » 5 cze 2014, o 22:20

Pabloo, małe pytanko. Widziałem Twoją włócznię przed załadunkiem do Zamościa i bardzo mnie się spodobała ta przyspawana kulka na grociszczu. Powiedz mi, jak to się sprawuje w bitwie przy uwzględnieniu tak zwanych zasad bhp użycia włóczni huehuehue ? Kombinuję pomiędzy skórzanym kondomem a Twoim rozwiązaniem. Wizualnie według mnie lepiej wygląda drugie, aczkolwiek nie mam pojęcia czy jest rzeczywiście bezpieczniejsze w praktyce.
Avatar użytkownika
Dziadek
Sądecki Warchoł
 
Posty: 717
Dołączył(a): 3 wrz 2012, o 15:18

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Piechota Lubomirskiego

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron