Broń palna

Dział dotyczący odtwarzanego przez nas oddziału

Broń palna

Postprzez Islam » 16 sty 2013, o 15:37

na allegro moja uwagę przykuło to oraz jego cena:

http://allegro.pl/muszkiet-lontowy-janc ... 77734.html

Chłopek ma jeszcze arkebuz z XVI w. za 650....
cena dosyć podejrzana:P
Islam
Zielony Prezes

Re: Broń palna

Postprzez Stilgar » 16 sty 2013, o 19:48

Gość ma nawet swoją stronę internetową, ale z tego co widzę, to raczej zajmuje się średniowieczem. Nie znam się na broni palnej więc się nie wypowiem co do ceny i czy warto. ;)
"Czterdzieści setków baranów porwołem, dwadzieścia setków baranów zjadłem, w tym ctery śmierdzące i zyje. I dobze" Obrazek
Stilgar
Chłopski Administrator

Postprzez Adam » 16 sty 2013, o 20:23

Wypowiem się na tyle na ile sam się znam.
Pierwsza sprawa: samo wzorowanie dość luźne, brakuje estetyki.
Druga: Lufa z rury bezszwowej nie jest pewna pod względem bezpieczeństwa. Poza tym to dalej rura a nie lufa.
Trzecia: Zaspawany korek komory prochowej to nienajszczęśliwszy pomysł. Powinien być wykręcany. Lufę czasem trzeba czyścić na wylot, a z zaspawanym korkiem tego nie zrobicie. Inna sprawa, ze lekko pęknięty spaw robi nam z lufy granat, a dobrze nagwintowanego korka bardzo ciężko wybić.
pozdrawiam
Adam
Adam
Człowiek Pomoc

Postprzez Gruzin » 24 lut 2014, o 18:54

Czytając Wimmera można znaleźć informację, że piechota narodowego autoramentu używała DO wojen z Gustawem wyłącznie rusznic i arkebuzów. Z czego wnioskować można, że zaczęto wprowadzać muszkiety. Z drugiej strony u Jerzego Teodorczyka można spotkać tezę, że nie przezbrajano bo trzeba by nauczyć chłopów nowej taktyki i kontrmarszu.

A teraz pytanie : Kiedy w końcu wprowadzono muszkiety na wyposażenie piechoty polsku- węgierskiej

Rozpoczynam wielką akcję poszukiwawczą ;p jeżeli ma ktoś jakieś info to mile widziane : )
Student biedak, ale pan. Ciągle żyje ponad stan :D
Gruzin
Gruziński Moderator

Postprzez Bartec » 26 lut 2014, o 19:45

Witam

Kilka tekstów źródłowych: